#BEZLEPKOVEPROBLEMKY | PART 3

8/13/2019

Naše tělo je prostě mnohem chytřejší, než si myslíme. A dává nám signály, které my ignorujeme, neposloucháme ho. A tak mu někdy přeteče trpělivost a řekne si: “Tak co já mám udělat pro to, aby mi začala ta holka dávat to, co potřebuju?” A pak se něco stane a vy se v tom svém těle vůbec necítíte jako doma. A říkáte si, co se děje? Proč? No protože to tělo už si dlouho říkalo o větší pozornost a péči, o zlepšení stravovacích návyků, o víc odpočinku, o víc pohybu. Ale co jste dělali vy? Nevnímali jste ho, neposlouchali, co vám naznačuje. Tak hold muselo promluvit hlasitěji, aby vám to konečně došlo.

Já bych svému tělu a sama sobě chtěla slíbit, že se budu snažit mu víc naslouchat a uvědomovat si, co mu dávám a jak se k němu chovám. 

Jím hrozně. Sice bez lepku, ale i bez lepku se dá jíst nezdravě, bohužel. Takže slib číslo jedna: jíst lépe.

Jsem sebemrskač, chci toho od sebe hrozně moc, potřebuju a chci dělat všechno a všechno na sto procent. A když to nestíhám a hroutí se mi to pod rukama, tak jsem ve stresu a mám z toho úzkosti. Slib číslo dva: Chtít toho od sebe méně, chválit se za dílčí úspěchy, zklidnit se, zpomalit a žít v přítomném okamžiku. A hlavně odpočívat. Protože odpočinek se nerovná prokrastinace.

No a čas, kdy jsem mohla sníst cokoliv a nepřibrat ani gram už jsou dávno ty tam. Oba dva body, které jsem teď zmínila mají velký vliv na postavu. A k tomu ten třetí klíčový bod - sport. Od mala jsem byla vedená ke sportu, ale samozřejmě na žádný teď nemám čas. Musím pracovat, učit se, starat se o domácnost atd. Vždyť kolik bych za tu hodinu, co bych si šla zaběhat, napsala stránek bakalářky? A nebo kdybych si zacvičila půl hodiny jógu, tak bych přece nestihla vyžehlit. Blbost. Slib číslo tři: Víc pohybu, víc sportu. Teď s příchodem jara to bude jednodušší, ta zima je přeci jen taková blbá (ahaa, další výmluva?).

Tak to byl takový můj vnitřní monolog. Moje sliby mému tělu. Taková sebemotivace je pro mě ale tou nejúčinější. A třeba je tu někdo, kdo to má stejně a komu tenhle post pomůže.

You Might Also Like

0 komentářů

Kontaktní formulář

Název

E-mail *

Vzkaz *