BEZLEPKOVÉ KYNUTÉ BUCHTY | #BEZLEPKUPOKUSOMYL

2/17/2020

Jak už asi víte, oblíbila jsem si pořad "Peče celá země". Dalo by se říct, že mi změnil život, protože jsem díky němu začala hodně péct a hlavně mě to začalo strašně bavit! V minulém díle pekli klasické Honzovy buchty a já na ně dostala takovou chuť! A protože jsem si poslední dobou oblíbila také zkoušet věci z kynutého těsta, tak jsem se rozhodla, že si je vyzkouším udělat bezlepkové.


Já to nedělám moc často, ale teď se fakt musím pochválit. Když jsem je ochutnala, tak jsem normálně měla slzy v očích z toho, že se mi povedlo upéct něco tak dobrého! 


Musím si ten recept zaznamenat, dokud si ho pamatuju, abych si co nejdřív zase mohla upéct tak dokonale nadýchané buchty. Dala jsem totiž dohromady dva různé recepty a postupy tak, aby mi to co nejvíce vyhovovalo.

Co jsem použila:
Na těsto:
  • 20 g droždí
  • 50 ml vlažné vody - na kvásek
  • 300 g bezlepkové mouky Schär mix B
  • 3 lžíce cukru
  • špetka soli
  • 1 lžíce oleje
  • 300 ml vody

Na tvarohovou náplň:
  • 250 g tvarohu
  • 1 vajíčko
  • 60 g moučkového cukru
  • 1 vanilkový cukr


Jak jsem postupovala:
Nejprve jsem udělala kvásek - droždí jsme smíchala ve vlažné vodě se 2 lžičky mouky a troškou cukru. Kvásek jsem nechala 10 minut v teple vzejít. Poté jsem smíchala mouku, cukr, sůl, vodu, olej a kvásek a ručně jsem udělala těsto. (Musela jsem dosypávat trochu víc mouky, takže jsem tak dala celkově tak o 30 g víc). 

Utěrkou zakryté těsto jsem pak nechala kynout v troubě (na 45°C asi půl hodiny). Těsto mi tentokrát opravdu nádherně vykynulo. 

Těsto jsem rozdělila na 3 díly, které jsem rozválela a rozkrájela na stejně čtverečky velké cca 5 - 8 cm. Na ty jsem dala tvarohovou náplň a zabalila - protilehlé strany jsem přimáčkla k sobě a přidala "špičky", které vznikly při zabalení (prostě aby nikde nebyl otvor, kterým by vytékal tvaroh.
Buchty jsem dávala do máslem vymazaného pekáče spojem dolů a pořádně promazala ze stran i nahoře. 

Pekáč buchet jsem nechala ještě cca 15 minut dokynout (opět zakryté utěrkou) a předehrála jsem si troubu na 230°C. Dolů do trouby jsem dala plech, na který jsem nalila vroucí vodu, poté, co jsem tam vložila pekáč s buchtama. Vytvořila se tím v troubě vlhkost, která zabránila vyschnutí při pečení. Po 10 minutách jsem vyndala plech s horkou vodou, stáhla teplotu na 180°C a pekla dalších cca 20 minut. Když byly buchty dozlatova opečené, ještě jsem je zkusila špejlí a vyndala.

Po vytažení z trouby jsem je potřela rozpuštěným máslem a po vychladnutí posypala moučkovým cukrem.


Tak co na ně říkáte? Celý pekáč zmizel ještě během neděle, ale jednu buchtu jsem si dala stranou na pondělí, abych viděla, jak bude chutnat druhý den. A jako čerstvé jsou bezkonkurenčně nejlepší, ale i druhý den to nebylo vůbec špatné.


Budu strašně ráda, když tenhle mnou osvědčený recept také vyzkoušíte a třeba mi pak pošlete fotku, jak se Vám buchty povědly a jak Vám chutnalo. :-)
A já doufám, že se mi příště povedou stejně luxusně jako na první pokus!

PS: Jediné, co bych do příště vylepšila je to, že jsem tam měla celkem málo náplně. Musím si je příště více rozválet, abych měla větší čtverečky a mohla tam dát víc náplně, ale to byla jediná malá vada na kráse.
Jo a také bych chtěla příště vyzkoušet i povidlové a makové.

You Might Also Like

1 komentářů

  1. Vyborne,zkousela jsem a fakt super a rychle,delala jsem povidlove

    OdpovědětVymazat

Kontaktní formulář

Název

E-mail *

Vzkaz *