Bezlepkové rohlíky a kaiserky | #BEZLEPKUPOKUSOMYL

3/23/2020

Včera jsem dostala hroznou chuť na bezlepkový rohlík, a tak jsem se rozhodla, že si ho prostě upeču. A světe div se, výsledek byl vynikající! Rozhodla jsem se s Váma o tu radost a hlavně o recept podělit. Nebylo to ani tak těžké, jak jsem si vždycky myslela...


Recept jsem si našla na facebookové skupině "Jureček a jiný bezlepek" a upravila jsem si ho podle svého. Tak jdeme rovnou na to:

Co budete potřebovat? 
  • 12 g čerstvého droždí
  • 50 ml vody (na kvásek)
  • lžička cukru
  • 250 g bezlepkové mouky Schär mix B
  • 200 ml vody
  • lžička soli
  • lžíce oleje


Jak postupovat? 
Nejprve uděláme kvásek - droždí smícháme ve vlažné vodě s lžičkou mouky a troškou cukru. Kvásek necháme 10 minut v teple vzejít.
Poté smícháme kvásek s moukou, vodou, solí a olejem a uděláme těsto. Hotové těsto pak necháme cca půl hodiny kynout v zakryté míse v teple. 
Po 30 minutách těsto na stole lehce propracujeme a rozdělíme na 6 - 8 bochánků. Podle toho, jestli chcete dělat rohlíky nebo kaiserky:
Rohlíky - uděláme si tupý trojúhelník, který smotáme od širšího konce ke špičce.
Kaiserky - uprostřed bochánku uděláme nožem kříž a posypeme mákem, sezamem nebo kmínem.
Hotové rohlíky/kaiserky necháme ještě tak 20 minut dokynout na plechu (zakryté, aby neosychaly).
Troubu rozpálíme na 230°C a dolů dáme starý plech na vodu. Do rozpálené trouby vložíme plech s rohlíky, které ještě předtím postříkáme vodou z rozprašovače. Do starého plechu nalijeme vroucí vodu. Takhle pečeme 5 minut.
Poté vyndáme plech s horkou vodou, troubu snížíme na 200°C a pečivo znovu postříkáme rozprašovačem. Pečeme pak ještě dalších 20 minut - nebo prostě dozlatova. 


Tak co říkáte na výsledek? Jako asi všechno byly rohlíky nejlepší čerstvé. Byly krásně křupavé a nadýchané. Nechala jsem si ale dva do druhého dne a také byly moc dobré. Třetí den už by to asi nebylo ono, ale takhle dlouho by u mě stejně nevydržely :-) Nebojím se říct, že to bylo nejlepší bezlepkové pečivo, které jsem kdy jedla! 


Takže moje poselství pro Vás je, abyste se toho nebáli, jako jsem se vždycky bála já. Není to vůbec složité, já se považuju pořád za začátečníka v pečení a i mě se to skvěle povedlo. Věřím, že to zvládnete taky a že si pochutnáte! Dejte mi pak vědět a pošlete mi fotku vašich výtvorů... :-)

You Might Also Like

4 komentářů

  1. Jsou úžasný, ta chuť je perfektní a já se musím fakt hlídat, abych je dneska nesnědla všechny 😂 děkuju moc za recept ❤️

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já je taky málem snědla všechny ještě v ten den, co jsem je upekla 😂 Není vůbec za co! Jsem moc ráda, že rohlíky chutnají! ❤️

      Vymazat
  2. Wooow! Ja som mala doma už asi všetky možné Schär múky okrem Mixu B ! Ešte jeden takýto recept a budem si ju musieť objednať aj online :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stopro doporučuju!!! Kynuté buchty, vdolky, rohlíky, houstičky... Ideální na všechno :-)

      Vymazat

Kontaktní formulář

Název

E-mail *

Vzkaz *