Boží milosti bez lepku

4/06/2021

Nedávno jsem si vzpomněla na to, jak nám babička dělávala dobrotu zvanou "Boží milosti". A tak jsem se rozhodla předělat recept do bezlepkové alternativy. Výsledek sice nebyl jako od babičky, ale to je tím, že babičky to prostě umí nejlíp. I tak se mi ale úplně vybavila ta chuť z dětství, moc jsem si pochutnala a od rodiny jsem dostala pochvalu, že jim také chutnalo :-)

Jako vždycky si dovolím poznámku, když to zvládnu já, není to nic těžkého... 

Co budeme potřebovat?

  • 300 g bezlepkové mouky (já použila Jizerku)
  • 100 - 150 ml bílého jogurtu
  • 40 g rozpuštěného másla
  • 4 lžíce mléka
  • 2 žloutky 
  • 1 lžička prášku do pečiva
  • 1 lžička citronové kůry
  • 1 lžíce moučkového cukru
  • 2 lžíce rumu
  • špetka soli
  • olej/sádlo na smažení
  • moučkový cukr na obalení

Postup:

Nejprve ze všech přísad zpracujeme ručně těsto. To by mělo mít konzistenci na vyválení válečkem. Po vypracování dáme těsto cca na půl hodiny do lednice.

Poté těsto rozválíme a rádýlkem vykrájíme požadované tvary (čtverečky/kosočtverce/obdélníčky...). Uvnitř každého by se mělo udělat ještě několik zářezů.

Na pánvi rozpálíme olej a smažíme tvary po obou stranách. Těsto by se mělo trochu nafouknout a zrůžovět. Hotové boží milosti necháme okapat v sítku od přebytečného tuku a ještě teplé je obalujeme v moučkovém cukru.

Je to celkem rychlovka a zaručuju, že se budete olizovat za ušima, jak jsou dobré.

Budu moc ráda, když recept vyzkoušíte a pošlete mi fotku třeba na instagramu nebo mě označíte! :-)

You Might Also Like

0 komentářů

Kontaktní formulář

Název

E-mail *

Vzkaz *