Bezlepková PIZZA

2/21/2021

Neznám snad nikoho, kdo by nemiloval pizzu. Protože ale tu bezlepkovou si nemůžete dát na každém rohu, mám pro vás skvělý recept na výbornou domácí pizzu! Není to vůbec nic těžkého... Jak vždycky říkám, když to zvládnu i já, tak to zvládne každý! :-) 


Co budete potřebovat?

  • 350 g BL mouky (NutriFree per pane nebo Schär mix B)
  • 250 ml vody
  • 50 ml vody (na kvásek)
  • 15 g droždí
  • 2 lžíce oleje
  • 2 lžičky soli
  • troška cukru
Postup:
Nejprve uděláme kvásek. Droždí smícháme ve vlažné vodě s troškou cukru a trochou mouky (voda nesmí být moc teplá, musíme v ní pohodlně udržet prst). Kvásek necháme cca 10 minut v teple vzejít (já dávám do trouby zapnuté na cca 45°C.

Poté kvásek smícháme s moukou, zbytkem vody, olejem a solí. Já míchám normálně ručně. Poté necháme v teple cca hodinu nakynout. 

Po vykynutí těsto trochu popřekládádáme a poté rozprostřeme na plech, můžeme vyválet vykrojit do kulatého tvaru, já jsem pizzu dělala na Valentýna, tak jsem udělala srdíčka :-)

Troubu rozpálíme na 220°C a dolů dáme starý plech. 

Připravené těsto necháme ještě chvilku dokynout, poté postříkáme vodou z rozprašovače. Do připraveného těsta uděláme vidličkou dírky, vložíme plech do trouby a na spodní plech nalijeme vroucí vodu, aby se trouba zapařila.

Pečeme cca 5 - 7 minut, pak vyndáme spodní plech, zeslabíme troubu na cca 180°C, pizzu obložíme podle chuti a pak ji dáme dopéct.


Věřím, že se vám pizza povede a že si pochutnáte! :-) Budu ráda, když mi pošlete na instagram fotku a napíšete mi, jak jste si pochutnali. 

You Might Also Like

2 komentářů

  1. Pizzu jsem se naučila dělat doma během posledních dvou let. Holt covid 19 všechno zavřel a to včetně mých oblíbených provozoven, kam jsem chodila prasit. I když ona bezlepková pizza je docela zdravá, takže se o nějakém cheat day nedá fakt mluvit. :-) Ale je fakt, že ty dva roky zavřených restaurací mě naučily docela slušně vařit. :-D

    OdpovědětVymazat
  2. Já nedám na domácí pizzu dopustit. Naučila jsem se jí když jsem hlídala děti v Anglii a maminka měla intoleranci na lepek a od té doby ji dělám nejméně jednou za měsíc. Tento recept musím zkusit! Bohužel se teď na čas stěhuju do provizorního domova než přestavíme kuchyň a nebudeme mít chvíli troubu. Někde jsem ale viděla tip, že jde pizza udělat i na pánvi, nemáte s tím zkušenost?

    OdpovědětVymazat

Kontaktní formulář

Název

E-mail *

Vzkaz *