Borůvkový koláč s drobenkou

7/12/2020

Koláče s drobenkou jsou moje nejoblíbenější. A borůvky jsou moje nejoblíbenější ovoce, takže borůvkový koláč s drobenou je nejlepší kombinace! O víkendu jsme se šli projít do lesa a keře byly přímo obsypané borůvkama, ale protože jsem trhala stylem: jednu do misky, jednu do pusy, tak mi jich na koláč moc nezbylo. I tak byl ale výborný a těším se, že ho upeču brzy znovu.


CO BUDETE POTŘEBOVAT?
Na koláč:
  • 2 hrnky polohrubé mouky
  • 1 hrnek borůvek
  • 1 hrnek mléka
  • 1 hrnek třtinového cukru
  • 1/2 hrnku oleje
  • 250 g plnotučného tvarohu
  • 4 vajíčka
  • 1 balíček vanilkového cukru
  • 1 balíček prášku do pečiva
Na drobenku:
  • 60 g másla
  • 5 lžic cukru
  • 6 lžic polohrubé mouky
POSTUP:

Plech vymažte olejem a vysypte moukou. Předehřejte troubu na 180°C.
Vejce utřete s třtinovým a vanilkovým cukrem. Přidejte tvaroh, pak postupně přidávejte na střídačku mléko a mouku. Nakonec zapracujte prášek do pečiva a olej.
Těsto rovnoměrně rozlijte na plech a posypte borůvkama.
Ze změklého másla, cukru a mouky udělejte drobenku a posypte jí koláč.
Pečte cca 40 minut, dozlatova. 


Borůvky můžete vyměnit třeba za rybíz, jahody, třešně, višně... V podstatě za cokoliv. :-)
Když budete koláč péct, tak mi nezapomeňte napsat, jak vám chutnal a poslat mi fotku! 

You Might Also Like

0 komentářů

Kontaktní formulář

Název

E-mail *

Vzkaz *