Linecké cukroví bez lepku

11/17/2020

Linecké cukroví patří od malička k mým nejoblíbenějším. Vždycky mě bavilo ho vykrajovat, slepovat a hlavně jíst :-)
Za tu dobu, co mám celiakii (letos to budou už moje šesté bezlepkové Vánoce), tak jsme vyzkoušeli různé bezlepkové mouky a můžu vám tím pádem doporučit, ze kterých se nám dělaly nejlépe a zároveň nejlépe chutnaly.

Věřte mi, že podle našeho receptu zvládne linecké opravdu každý.

Co budeme potřebovat?

  • 300 g bezlepkové mouky
    (nejvíce se nám osvědčila Nutri Free Pasta Frola - cukroví se vůbec nelámalo a cukroví bylo křupavé;
    můžete použít i Jizerku - cukroví bylo krásně měkké a rozplývalo se na jazyku)
  • 180 g Hery
  • 100 g cukru krupice
  • 1 žloutek
  • marmeláda na slepování (já mám nejradši rybízovou)

Postup:

Všechny suroviny smícháme a zpracujeme do těsta, které následně necháme v lednici odpočinout (minimálně 2 hodiny). Před vykrajováním těsto včas z lednice vyndáme a necháme zteplat, aby se s ním lépe pracovalo. Těsto rozválíme a vykrajujeme jednotlivé tvary, které dáme na plech vyložený pečícím papírem.

Pečeme v troubě předehřáté na 170 °C zhruba 10 minut (dokud linecké nezezlátne).

Cukroví slepujeme marmeládou a před servírováním posypeme moučkovým cukrem.


Budu moc ráda, když mi napíšete, jak se Vám cukroví povedlo a můžete mi i poslat fotku. Buď tady do komentáře nebo na instagram @zivotbezlepku.

You Might Also Like

0 komentářů

Kontaktní formulář

Název

E-mail *

Vzkaz *