Bezlepkový trdelník

12/14/2020

To, že si na vánočních trhách nemůžu dát trdelník mi hrozně chybí. Proto mě napadlo, že si ho zkusím upéct doma, abych si také vychutnala tu vůni a chuť, která k Vánocům tolik patří. Vůbec to není těžké, takže se nebojte to zkusit. 

Pokud budete chtít klasický komínový tvar, tak já jsem použila trubičky na kremrole (vznikly mi z toho takové menší, ale roztomilé trdelníky). Také jsem viděla, že se dají alobalem obalit třeba zavařovací sklenice nebo láhve od piva, na které pak namotáte těsto. Akorát co se tvaru týče, tak to ještě potřebuju vychytat. Protože když jsem trubičky postavila, tak se mi trdelníky sesunuly a výsledek byl spíš takové sopky :-) A když jsem je položila, tak tvarově byly hezčí, ale zase se trochu splácly. Což na fotce z vrchu naštěstí moc nejde vidět - je to prostě o úhlu pohledu :-)

Potřebovala bych takový ten otáčecí stroj, co mají ve stánkách, aby byly krásné ze všech stran. :-)

A jestli vám jde hlavně o chuť a nechce se vám patlat s namotáváním těsta do ruličky, tak mám pro vás tip od mojí babičky: Těsto stačí nakrájet rádýlkem na proužky. Pak je ještě můžete zatočit, aby z toho vznikla spirálka a tvar byl zajímavější. 

No a teď už k tomu receptu:

Co budete potřebovat?

  • 500 g bezlepkové mouky (já použila Nutri Free per Dolci)
  • 1 kostka droždí
  • 400 ml vlažného mléka
  • 100 g moučkového cukru
  • cca 120 g rozpuštěného másla
  • 1 vejce
  • 1 lžička soli
  • 1 lžička cukru krystal

  • 100 g másla na potření
  • cukr krystal + skořice na posypání

Postup:

Nejprve připravíme kvásek. Do vlažného mléka rozdrobíme droždí, 1 lžičku cukru a 1 lžička mouky. Kvásek necháme v teple cca 10 minut vzejít (já dávám do trouby na 45°C přikrytý utěrkou).

Do mísy dáme mouku, kvásek, vejce, zbylé mléko, máslo a sůl. Vypracujeme těsto, které necháme nakrytou v teple nakynout cca 1 hodinu (opět dělám v troubě na 45°C zakryté utěrkou). 

Vykynuté těsto rozválíme na velký plát a z něj krájíme proužky, které pak namotáváme na trubičky (pokud nechceme tvar trdelníku, tak stačí vykrájet proužky). Poté potřeme rozpuštěným máslem a obalíme v cukru smíchaném se skořicí. 

Pečeme v troubě předehřáté na 190°C asi 15 minut. 

Fakt to není nic těžkého a pokud vám záleží víc na chuti, než na tvaru, tak trdelníkové tyčinky jsou stejně chutné jako normální trdelníky. 

Samozřejmě nejlepší jsou ještě teplé! :-) 

Pokud je budete zkoušet, pošlete mi fotku, udělá mi to velkou radost :-)

You Might Also Like

0 komentářů

Kontaktní formulář

Název

E-mail *

Vzkaz *