Ořechové cukroví slepené nutellou

12/21/2020

Poslední letošní recept na cukroví je moje snad nejoblíbenější - ořechové cukroví slepované nutellou. Je to asi největší patlačka ze všech, co děláme, jelikož se nejdřív musí vykrájet, pak slepit a pak ještě potřít čokoládou, ale stojí to za to. To mi věřte :-) 

Je to v podstatě klasické linecké, do kterého se přidají ořechy, případně i kakao.

Co budeme potřebovat?

  • 250 g bezlepkové mouky (já používám univerzální směs od Labety)
  • 50 g mletých ořechů
  • 100 g cukru
  • 170 g Hery
  • 1 žloutek
  • Nutella
  • Čokoládová poleva (Dr. Oetker) - bílá i tmavá
  • Kokos, lískové ořechy, plátky mandlí na ozdobení

Postup:

Suroviny smícháme a zpracujeme do těsta, které necháme v lednici odpočinout minimálně 3 hodiny (nejlépe do druhého dne). Před vykrajováním těsto včas z lednice vyndáme a necháme zteplat, aby se s ním lépe pracovalo. Těsto rozválíme a vykrajujeme jednotlivé tvary, které dáváme na plech vyložený pečícím papírem.

Pečeme v troubě předehřáté na 170 °C zhruba 10 minut. 

Cukroví slepujeme rozehřátou Nutellou. Až ztuhne, tak potíráme čokoládovou polevou a zdobíme plátky mandlí, lískovým ořechem nebo posypeme kokosem.

Tohle cukroví miluju. Krásně se rozplývá na jazyku. Určitě bude bavit děti pomáhat vám jak s vykrajováním, tak se zdobením oříškama atd. Já to od malička dělám hrozně ráda :-) 

Pokud tohle naše cukroví budete péct, tak mi pošlete fotku a napište mi, jak vám chutnají. :-)

You Might Also Like

0 komentářů

Kontaktní formulář

Název

E-mail *

Vzkaz *